Het zijn Bulkweken! Nu 2+1 gratis op ruim 1000 artikelen!


Social extensions Google AdWords


De Social extensions in AdWords zijn nieuw toe te voegen aan de advertenties in Google AdWords. Het toevoegen van social extensions in AdWords klinkt echter wat uitgebreider dan het is. Het is (op dit moment) alleen mogelijk om AdWords te koppelen aan je Google+ account. Door die koppeling wordt het mogelijk dat de Google+ users die jouw pagina een +1 hebben gegeven onder de tekstadvertentie worden getoond. Dus (helaas) geen social extensions in AdWords vanuit Facebook. Geen likes, maar +1′s.

Waarom Social extensions in Adwords gebruiken?

Ondanks dat Google +1 relatief nog weinig wordt gebruikt in Nederland, kan het toevoegen van social extensions in AdWords wel bijdragen aan vertrouwen en geloofwaardigheid. Bekenden uit het Google +1 netwerk die de adverteerder een +1 hebben gegeven worden getoond onder de advertentie. De bezoeker van Google ziet dit onder de advertentie staan en daarmee zal het vertrouwen en de geloofwaardigheid van die adverteerder hoger zijn voor die bezoeker. Immers, als vrienden die adverteerder ‘goed’ vinden vertrouw je dat toch eerder, niet waar?

De bezoeker zal eerder geneigd zijn om te klikken op de advertentie die ‘geliked’ is door bekenden uit het netwerk dan op een advertentie van een adverteerder die niet ‘geliked’ is door bekenden. De CTR zal daarmee verbeterd worden, op zijn beurt weer de kwaliteits score van dat zoekwoord en zodoende zal de CPC dalen. En dat wil iedere adverteerder toch graag? Social extensions in AdWords lijkt daarom toch zinvol.

Waarom Social extensions in AdWords niet gebruiken?

Social extensions in AdWords hebben als nadeel dat ze afbreuk kunnen doen aan het doel waarvoor AdWords wordt ingezet. De conversie die je als adverteerder voor ogen hebt, wordt als het goed is gestimuleerd op de landingspagina waar je de bezoeker naar toe stuurt. Als de bezoeker klikt op de social extensions in AdWords wordt de bezoeker echter niet naar die landingspagina gestuurd. Om de bezoeker dus te laten converteren wordt hierdoor dus met minimaal 1 stap verlengd en dat kan het conversiepercentage doen afnemen. En dat zien wij als online marketeers liever niet.

Er zijn verschillende manieren om Social extensions in AdWords wel ‘succesvol’ in te zetten. Het kan je een concurrentievoordeel doen opleveren wanneer je daadwerkelijk +1′s ontvangt. Daarnaast zijn de kliks vanuit AdWords naar je Google +1 pagina op dit moment nog gratis. Als je er voor kan zorgen dat men alsnog doorlinkt naar je landingspagina en men alsnog laat converteren, dan is dit natuurlijk een enorm voordeel.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden en of het interessant is om voor uw bedrijf toe te voegen? Neem dan contact op met een van onze specialisten.
 
 

Invest Online Logo

 
Bron: Invest Online Geschreven door: Marco Zweekhorst

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)



Het zijn Bulkweken! Nu 2+1 gratis op ruim 1000 artikelen!

Het zijn Bulkweken! Nu 2+1 gratis op ruim 1000 artikelen!

Follow Me on Pinterest Facebook Twitter Hyves RSS Linkedin  Bookmark and Share